Miejski Rzecznik Konsumentów czasowo nieobecny
Dodano: 11.10.2021 Autor: Wojciech Maćkowski
Urząd Miasta Piekary Śląskie informuje, że od dnia 11.10 do 22.10.2021 r. Miejski Rzecznik Konsumentów jest nieobecny. Kontakt z Rzecznikiem będzie ponownie możliwy od dnia 25.10.2021 r.
W sprawach pilnych można zwrócić się o pomoc do:
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach ul. Brata Alberta 4 tel.32 35 68 100 e-mail: sekretariat@katowice.wiih.gov.pl
- Regionalny Ośrodek Poradnictwa Konsumenckiego, Katowice Al. Korfantego 191, budynek E pok.205, tel. 22 299 60 90 e-mail: katowice@dlakonsumenta.pl w środy 8.00-17.30; czwartki 8.00-15.00 oraz piątki 10.30-12.30. Przed osobistym spotkaniem uprzedni kontakt e-mailowy lub telefoniczny.
Specjalistycznych porad udzielają również:
- w sprawach z zakresu ubezpieczeń i finansów – Rzecznik Finansowy – 22 333 73 26-27, adres strony internetowej www.rf.gov.pl,
- w sprawach telekomunikacyjnych – Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej – tel. 22 330 40 00, adres strony internetowej cik.uke.gov.pl,
- w sprawach dotyczących energii i paliw – Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych – tel. 22 244 26 36, adres e-mail drr@ure.gov.pl, adres strony internetowej www.ure.gov.pl
Jednocześnie informujemy, że na podstawie art.39 ust.1 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i Konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.275) w związku z art.1 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.920) i art.25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.1740) rzecznik służy pomocą konsumentom – mieszkańcom Piekar Śląskich. Osoby mieszkające poza miastem Piekary Śląskie powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zgodnie z art.221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Wszystkie sprawy kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, również zapytania przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy. Wnioski kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawiane będą bez rozpoznania.