ZGK wprowadza Kartę PSZOK
Dodano: 25.01.2023 Autor: Anna Jurczyńska
Od 1 stycznia 2023 r. dla mieszkańców Piekar Śląskich w Biurze Obsługi Klienta Zakładu Gospodarki Komunalnej przy ul. Franciszka Kotuchy 3 wydawane są bezpłatne Karty PSZOK, przeznaczone dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych i położonych na terenie gminy Piekary Śląskie, gdzie powstają odpady komunalne. Karta PSZOK umożliwia właścicielowi nieruchomości korzystanie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
Wniosek o wydanie Karty składa się do Biura Obsługi Klienta ZGK właściciel nieruchomości jednorodzinnej/wielorodzinnej, w której zamieszkują mieszkańcy. Pierwsza Karta wydawana jest bezpłatnie:
- dla nieruchomości jednorodzinnej, w której zamieszkują mieszkańcy – przypada jedna Karta na nieruchomość,
- dla nieruchomości wielorodzinnej, w której zamieszkują mieszkańcy, po przedstawieniu potwierdzenia wniesienia opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych za dany lokal – przypada jedna Karta na wydzielony lokal mieszkaniowy.
- Może udzielić stałego upoważnienia, wpisując we wniosku o wydanie karty PSZOK imię i nazwisko osoby upoważnionej zamieszkującej na danej nieruchomości;
- Może udzielić jednorazowego upoważnienia zawierającego imię, nazwisko, numer i rodzaj dokumentu tożsamości właściciela nieruchomości oraz imię, nazwisko, numer oraz rodzaj dokumentu tożsamości osoby upoważnionej.
Każda Karta posiada indywidualny numer identyfikacyjny, przyporządkowany do danej nieruchomości i jest aktywna w okresie obowiązywania deklaracji dotyczącej danej nieruchomości, w której ujęto co najmniej jedną osobę. W momencie utraty bądź uszkodzenia Karty istnieje możliwość wydania nowej w kwocie 30 zł brutto.
• Przekazania do PSZOK odpadów komunalnych powstających na nieruchomości zamieszkałej,
• Ewidencjonowania przekazanych z nieruchomości do PSZOK odpadów komunalnych,
• Umożliwia identyfikację zarówno właściciela nieruchomości jak i samej nieruchomości,
• Umożliwia przekazywanie odpadów komunalnych do PSZOK właścicielowi Karty, upoważnianym mieszkańcom nieruchomości oraz osobom upoważnionym przez właściciela nieruchomości na podstawie jednorazowego upoważnienia oraz ogranicza ryzyko przekazania odpadów przez osoby nieuprawnione.
O fakcie uszkodzenia lub utraty Karty właściciel nieruchomości powinien niezwłocznie poinformować Biuro Obsługi Klienta ZGK celem jej zablokowania:
- telefonicznie pod numer telefonu 32 289 94 77
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e–mail: zgk@zgk.piekary.pl
- pisemnie na adres – ZGK sp. z o. o. , ul. F. Kotuchy 3, 41–946 Piekary Śląskie,
- osobiście w ZGK sp. z o. o. , ul. F. Kotuchy 3, 41–946 Piekary Śląskie.
• Sprzedaży nieruchomości,
• Zmianie właściciela/li nieruchomości,
• Zgonie właściciela nieruchomości,
• Kradzieży/zagubieniu/uszkodzeniu Karty,
• Złożeniu deklaracji zmniejszającej liczbę mieszkańców do zera.
W sytuacjach awaryjnych (np. brak prądu w PSZOK, problemy z funkcjonowaniem systemu czy też innych problemów z Kartą niezależnych od właściciela nieruchomości), w celu skorzystania z PSZOK, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do wypełnienia pisemnego oświadczenia o dostarczonych odpadach na PSZOK.