Mapa Piekary.pl
Facebook Piekary.pl
Urząd MiastaMiastoBezpłatne porady prawne dla wszystkich piekarzan

Bezpłatne porady prawne dla wszystkich piekarzan

Dodano: 03.02.2015 Autor: Redaktor

Od dwóch lat co czwartek w Ośrodku Kultury Andaluzja udzielane
są bezpłatne porady prawne dla mieszkańców Piekar Śląskich. Usługi
cieszą się niezmiennie dużą popularnością. Porad
udziela Barbara Baron, radca prawny MOPR. Z kolei we wtorki i czwartki z
usług poradnictwa prawnego i obywatelskiego można też skorzystać w
Powiatowym Urzędzie Pracy w godz. od 16:00 do 18:00, obowiązują
wcześniejsze zapisy.


Początkowo z pomocy radcy prawnego Miejskiego
Ośrodka Pomocy Rodzinie mogli skorzystać jedynie klienci MOPR, jednak z
czasem zgłaszali się kolejni mieszkańcy, którzy nie korzystali z pomocy
społecznej a nie było ich stać na płatną poradę prawną. Skłoniło to MOPR
do zwiększenia częstotliwości dyżurów i objęcia poradami wszystkich
mieszkańców miasta.
Porady udzielane są co czwartek w Ośrodku Kultury Andaluzja, od godziny 15.30 (wejście z tyłu budynku).
Porady prawne mają dwojakie, pozytywne skutki: rozwiązują konkretne
problemy prawne osób zainteresowanych oraz ponoszą ogólną wiedzę i
świadomość prawną wśród mieszkańców. Koszty porad prawnych dla
mieszkańców pokrywane są ze środków budżetowych miasta.
Pozostałe terminy dyżurów w lutym w OK Andaluzja:
– 05.02.2015
– 12.02.2015
– 19.02.2015
– 26.02.2015

Punkt Poradnictwa Otwartego w PUP
Punkt Poradnictwa Otwartego uruchomiono w Powiatowym Urzędzie Pracy w
Piekarach Śląskich przy ul. Popiełuszki 14. Co wtorek i co czwartek w
godzinach od 16:00 do 18:00 w pokoju numer 10 dyżuruje adwokat. Na
spotkanie wcześniej trzeba się umówić, dzwoniąc pod numer telefonu
32 381 58 90 lub zgłaszając się osobiście w sekretariacie.
Z porad prawnych można też skorzystać przez Internet w ramach serwisu internetowego pod adresem: porady@arl-jaworzno.com.pl
Z kolei pod adresem strony www.ppo-arl.pl
można znaleźć elektroniczne wersje aktów prawnych z zakresu KPA
(kodeksu postępowania administracyjnego), KC (kodeksu cywilnego), KP
(kodeksu pracy) i innych oraz zbiory formularzy, wniosków, podań, umów,
zaświadczeń do urzędów i instytucji publicznych i prywatnych.
Punkt uruchomiono w ramach projektu „Świadczenie poradnictwa prawnego
i obywatelskiego sposobem na wzmocnienie struktur administracji
publicznej” współfinansowanego przez Unię Europejską i realizowanego
przez Agencję Rozwoju Lokalnego S.A. z Jaworzna w partnerstwie ze
Stowarzyszeniem Wspierania Organizacji Pozarządowych MOST z Katowic.

Udostępnij artykuł