Informuj o nieprawidłowościach
Dodano: 25.02.2016 Autor: Redaktor
Urząd Regulacji Energetyki rozpoczyna dwumiesięczną akcję
monitorowania działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych.
Podjęte kroki są wynikiem nadsyłania licznych skarg przez konsumentów.
Jak zgłasza Urząd Regulacji Energetyki – w ostatnim czasie
nasiliła się liczba skarg dotyczących nieprawidłowości w postępowaniu
sprzedawców energii i gazu. Konsumenci
najczęściej poruszali kwestie:
- braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy
przedstawianej przez firmę, - podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy
lub urzędu, - przymusu zawarcia umowy (oddziaływanie perswazyjne i
psychologiczne), - braku przestrzegania standardów jakościowych obsługi
odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie,
czy utrudniony kontakt ze sprzedawcą), - opóźnień związanych z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem
faktur.
URE chcąc ustalić skalę oraz obszary występowania problemów –
podjął działania monitorujące działalność sprzedawców energii elektrycznej i
paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od konsumentów. W tym celu
powstał formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej URE, za którego
pośrednictwem można informować o napotkanych nieprawidłowościach.
Zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza,
nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji. Mają
one charakter poznawczy i ułatwią analizę zjawiska. Na podstawie wyników monitoringu URE oraz analizy problemów
zgłoszonych internetowo – zostaną podjęte dalsze działania, w ramach
przysługujących Prezesowi URE kompetencji.
Szczegóły akcji – TUTAJ.
W indywidualnych sprawach bezpłatną pomoc prawną dla
mieszkańców świadczy również Miejski Rzecznik Konsumentów:
Dorota Prus
Telefony:32 39 39
353, 32 39 39 370
Adres:
ul. Bytomska 92,
pokój 111
41 940 Piekary Śląskie
e-mail:
mrk@piekary.pl