Piekarski Urząd Miasta przyjazny dla obcokrajowców
Dodano: 10.07.2017 Autor: acuda
Mamy powody do dumy! Piekary Śląskie wraz z Dąbrową Górniczą wypadły najlepiej w monitoringu urzędów przeprowadzonym przez wolontariuszy Stowarzyszenia Aktywności Obywatelskiej „Bona Fides” z Włoch, Hiszpanii oraz Grecji.
Narzędzie stworzone przez eksperta uwzględniało takie kwestie jak: komunikacja mailowa, rozmowa telefoniczna oraz wizyta w charakterze „tajemniczego klienta”. Akcja miała na celu sprawdzenie, czy urzędy miasta są w odpowiedni sposób przystosowane do udzielenia pomocy obcokrajowcom i czy potrafią odpowiedzieć na pytania, które najbardziej nurtują zagranicznych gości.
Monitorowanych było 19 urzędów. Jednym z etapów sprawdzających kompetencje było udzielenie telefonicznej informacji o budżecie obywatelskim oraz odpowiedzi mailowej dotyczącej organizacji pozarządowych. Piekary Śląskie spisały się znakomicie. Natomiast dla przykładu – aż 75 proc. urzędów kompletnie zignorowało wiadomość ws. organizacji pozarządowych.
Ponad połowa stron internetowych jest dostępna tylko w polskiej wersji językowej. Strona internetowa piekarskiego Urzędu Miasta jest w całości dostępna także w języku angielskim, niemieckim oraz rosyjskim, co wyróżnia nas na tle innych miast. Ponadto urzędnicy w Piekarach Śląskich bardzo dobrze znają język angielski. Porównując – w niektórych urzędach pracownicy poproszeni o kontakt z osobą mówiącą po angielsku rozłączali się.
Nasze miasto znalazło się na podium, zdobywając aż 28 punktów.
W załączniku raport z monitoringu w Piekarach Śląskich.