Kalendarz wydarzeń
Urząd MiastaMiastoWodociągi w czasie pandemii

Wodociągi w czasie pandemii

Dodano: 24.03.2020 Autor: Wojciech Maćkowski

Niepokojący rozwój sytuacji związanej z pandemią koronawirusa COVID-19 wymaga od wszystkich większej ostrożności i zmiany dotychczasowych zachowań. Także firmy dostosowują się do nowej rzeczywistości. Zmieniając obowiązujące zasady i procedury, starają się zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom i pracownikom.

Zarząd Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Piekarach Śląskich sp. z o.o. podjął decyzję o zawieszeniu do odwołania obsługi Klientów w Biurze Obsługi Klienta, w siedzibie Spółki, przy ul. Roździeńskiego 38. Zapewnia równocześnie, że woda dostarczana do piekarskich domów ma właściwe parametry jakościowe, a odbiór ścieków nie jest zagrożony.

Do odwołania nieczynna jest także kasa w siedzibie Spółki, z której głównie korzystały osoby starsze, najbardziej zagrożone w aktualnej sytuacji epidemiologicznej. Faktury mogą być opłacane za pośrednictwem przelewów bankowych, na indywidualny numer konta klienta widniejący na otrzymanej fakturze lub korzystając z płatności elektronicznych, wykorzystując możliwości wdrożonego niedawno Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Szczęśliwie mieszkańcy Piekar Śląskich mają do dyspozycji cały wachlarz rozwiązań, które pozwalają im załatwiać sprawy dotyczące usług wodociągowych bez konieczności przychodzenia do Spółki.

Ponieważ władze zachęcają do czasowego ograniczania kontaktów interpersonalnych postanowiliśmy zawiesić do odwołania, serwisowanie i montowanie nowych nakładek na wodomierzach u naszych klientów. Zdrowie i bezpieczeństwo mają w tej chwili priorytet. Przedsiębiorstwa wodociągowe w innych miastach zawiesiły także odczyty wody. Piekarzanie uniknęli takiej niedogodności, gdyż odczyty wodomierzy w całym mieście przeprowadzane są zdalnie i przekazywane do Spółki drogą radiową.

Pomimo czasowej reorganizacji zasad pracy, MPWiK w Piekarach Śląskich działa normalnie, a pracownicy Spółki, pozostają do dyspozycji Klientów, niezmiennie od poniedziałku do piątku, w godz. 7-15. Zmienił się jedynie sposób kontaktu. Sprawy załatwiać można telefonicznie (32 287 98 02 wew. 350, 351), mailowo (mpwik.piekary@mpwik-piekary.pl) lub za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (https://ebok.mpwik-piekary.pl).

Pomimo apeli władz o szczególną dbałość o higienę, przedsiębiorstwa wodociągowe w całym kraju nie odnotowały zwiększonego poboru wody. Dane za luty i pierwsze dni marca nie wskazują, że częściej myjemy ręce, bierzemy prysznic i dokładniej sprzątamy. Zużycie wody pozostało na niezmieniony poziomie.

Odrębną sprawą, która wymaga wyjaśnienia, jest jakość wody dostarczanej przez nas odbiorcom. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zapewnia, że nie istnieje zagrożenie dla systemów wodociągowych jako formy rozprzestrzeniania koronawirusa.

Jak wynika z najnowszej, upublicznionej 2 marca, publikacji WHO „Water, sanitation, hygiene and waste management for the COVID-19 virus” obecnie obowiązujące regulacje, dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia oraz bezpieczeństwa systemów zaopatrzenia w wodę mają zastosowanie także do obecnej sytuacji, związanej z pojawieniem się koronawirusa COVID-19.

Eksperci WHO zapewniają, że nie ma potrzeby stosowania dodatkowych środków np. dezynfekcji wody. Nie istnieją też dowody na przeżycie wirusa COVID-19 w wodzie pitnej. Koronawirusy mają niską odporność na promieniowanie UV i środki dezynfekcyjne, np. chlor, podchloryn sodu czy dwutlenek chloru, które są powszechnie stosowane w procesach technologicznych uzdatniania wody. Tak więc odbiorcy nie muszą się obawiać czy dostarczana przez nas woda jest prawidłowej jakości.

Piekarskie wodociągi ponownie zachęcają do picia wody z kranu. Jest tania i co szczególnie ważne obecnie, dostępna bez wychodzenia z domu. Pijcie ją na zdrowie!

Udostępnij artykuł

Udostępnij..
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter