Mapa Piekary.pl
Facebook Piekary.pl
Urząd MiastaMiastoSENIOR-fon służy wsparciem w czasach epidemii

SENIOR-fon służy wsparciem w czasach epidemii

Dodano: 09.04.2020 Autor: Andrzej Zazgórnik

Czas epidemii koronawirusa jest uciążliwy dla całego społeczeństwa. W szczególny sposób cierpią, głównie z powodu osamotnienia, seniorzy. To właśnie dla nich stworzono SENIOR-fon.
 
SENIOR-fon uruchomiony został pod numerem telefonu 32 506 56 40 i czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Jest to forma wsparcia dla osób starszych, które w czasie pandemii koronawirusa pozostają same.

Dyżur pełnią psychologowie, terapeuci, pedagodzy i pracownicy socjalni Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej, który jest operatorem systemu. To właśnie dzięki tym specjalistom zapewnione jest kompleksowe wsparcie wszystkich potrzebujących. 

Jak podkreślają przedstawiciele Zarządu Województwa Śląskiego – inicjatora projektu – SENIOR-fon ma dwie funkcje: terapeutyczną i interwencyjną.

  • Funkcja terapeutyczna to wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej.
  • Funkcja interwencyjna – za pośrednictwem infolinii seniorzy będą mogli zgłosić problem, a pracownicy ROPS będą podejmować działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym.

Przypominamy, że wsparciem psychologicznym osobom objętym kwarantanną służą terapeuci Punktu Interwencji Kryzysowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich pod numerami telefonów 32 284 19 87 i 519 375 498. Szczegóły opisano w artykule MOPR pomaga osobom objętym kwarantanną.

Inne infolinie pomocowe:
  • Centrum Praw Kobiet, tel. 600 070 717 − codziennie w godz. 10.00−16.00, dla osób które znalazły się w trudnej sytuacji i potrzebują natychmiastowego interwencyjnego wsparcia.
  • Stowarzyszenie Niebieska Linia, tel. 800 120 002 − czynny 24 godziny, dla ofiar przemocy w rodzinie, niebieskalinia.info.
  • Poradnia Telefoniczna „Niebieskiej Linii” IPZ, tel. 22 668 70 00 − codziennie, w godz. 12.00−18.00, Niebieska Linia dla osób doznających przemocy w rodzinie, niebieskalinia.pl.
  • Instytut Psychologii Zdrowia, Kryzysowy Telefon Zaufania dla osób dorosłych tel. 116 123 –codziennie, w godz. 14.00−22.00.
  • Telefon zaufania dla osób starszych, tel. 22 635 09 54–poniedziałki, środy i czwartki w godz. 17.00−20.00.
  • Bezpłatny telefon wsparcia dla osób po stracie bliskich, tel. 800 108 108 − od poniedziałku do piątku, w godz. 14.00−20.00; naglesami.org.pl.
  • Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, tel. 800 702 222 – codziennie , całodobowo i bezpłatnie; liniawsparcia.pl .
  • Telefon Pogadania dla seniorów – codziennie 15:00-20:00, tel. 800 012 005; telefonpogadania.pl.
  • Antydepresyjny Telefon Zaufania Forum Przeciw Depresji, tel. 22 594 91 00; środa i czwartek w godz. 17.00-19.00; forumprzeciwdepresji.pl.
  • Tumbolinia dla dzieci i młodzieży przeżywających żałobę oraz ich bliskich, tel.800 111 123 – od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-18.00; tumbopomaga.pl.
  • Telefon zaufania dla osób LGBT+ przy fundacji LAMBDA, tel. 22 628 52 22 – od poniedziałku do piątku w godz. 18.00-21.00; lambdawarszawa.org.
  • Telefon dla pracowników służby zdrowia i ich bliskich przy Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, który umożliwia umawianie się na specjalne konsultacje psychologiczne, tel. 574 411 981 – od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-18.00, osrodekintra.pl.
  • Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, tel. 116 111 – czynny codziennie i całodobowo, 116111.pl.

Udostępnij artykuł

Udostępnij..
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter